Algemene voorwaarden

 

Artikel 1. Ondernemingsgegevens

  • Onderneming : Joeri Van Ootegem, eenmanszaak, met maatschappelijke zetel te 9990 Maldegem, Kleine Katsweg 10 en ingeschreven in het RPR Gent, afdeling Gent onder het nummer 0717.741.008, hierna “Get Cozy” genoemd
  • Telefoonnummer
  • E-mail
  • BTW-nummer: 0717.741.008

 

Artikel 2. Toepasbaarheid

Deze algemene voorwaarden gelden voor consumenten in de zin van artikel I. 1,2° Wetboek Economisch Recht (WER), met name natuurlijke personen die handelen voor doeleinden buiten hun handels, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit en welke een aankoop verrichten via de website van Get Cozy. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle rechtsbetrekkingen tussen Get Cozy en zijn opdrachtgevers (hierna “Klant(en) genoemd) alsmede op alle offertes, aanbiedingen en overeenkomsten (hierna algemeen “Overeenkomst(en) genoemd). Zodra de Klant een Overeenkomst aangaat met Get Cozy aanvaardt deze de algemene voorwaarden zoals in dit document beschreven, met uitsluiting van de toepassing van eventuele eigen algemene voorwaarden, zelfs in het geval deze eenzelfde uitsluitingsgrond bevatten. De algemene voorwaarden zijn steeds en uitsluitend van toepassing op alle door Get Cozy aangeboden producten en diensten, behoudens in het geval van een uitdrukkelijke afwijking, dewelke het resultaat is van onderlinge overeenstemming en schriftelijke vastlegging. Uitdrukkelijke afwijkingen zijn slechts geldig ter vervanging of aanvulling van de clausules waar ze betrekking op hebben. De overige bepalingen van deze algemene voorwaarden blijven onverkort van toepassing. Indien een bepaling vervat in onderhavige algemene voorwaarden ingaat tegen een internationaal verdrag, voor zover van toepassing, een wet, reglement of een andere dwingende regelgeving zal de desbetreffende bepaling niet toepasselijk zijn. Het niet geldig zijn van een bepaling heeft geen invloed op de geldigheid van de overige bepalingen van de algemene voorwaarden, welke onverkort van toepassing blijven. Get Cozy behoudt zich het recht voor de algemene voorwaarden op ieder ogenblik te wijzigen en/of aan te vullen. Een wijziging van deze algemene voorwaarden heeft geen invloed op reeds bestaande Overeenkomsten.

 

Artikel 3. Totstandkoming van de Overeenkomst

Een bestelling van particulieren kan enkel worden geplaatst via www.getcozy.be of info@getcozy.be. Eenieder die een bestelling plaatst, bevestigt handelsbekwaam te zijn. Handelsonbekwamen dienen zich te laten vertegenwoordigen door hun wettelijke vertegenwoordiger, die eveneens gebonden is door deze algemene voorwaarden. Bestellingen via de website worden geacht voor niet-beroepsmatige private doeleinden te worden geplaatst. Indien iets in het aanbod of na bestelling onvoldoende duidelijk zou zijn, kan de Klant steeds contact opnemen met Get Cozy. Get Cozy verbindt er zich toe op de website geplaatste bestellingen te verwerken zolang de voorraad strekt en binnen de in deze algemene voorwaarden geformuleerde beperkingen. De online bestelling kan slechts verwerkt worden wanneer de Klant zich duidelijk heeft geïdentificeerd. Het plaatsen van een bestelling op de website geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van deze algemene verkoopsvoorwaarden, welke uitdrukkelijk dienen te worden goedgekeurd voorafgaand aan elke bestelling. Het plaatsen van de bestelling houdt een betalingsverplichting in. De algemene voorwaarden zijn steeds beschikbaar en consulteerbaar via de website. Indien één van deze voorwaarden om welke reden dan ook niet rechtsgeldig zou zijn, blijven de overige voorwaarden onverkort van toepassing. Wat niet uitdrukkelijk is bepaald in deze verkoopsvoorwaarden, wordt geregeld door de bepalingen van het Belgische recht. Get Cozy behoudt zich het recht voor om bestellingen te weigeren ingeval van ernstig vermoeden van rechtsmisbruik of kwade trouw, ernstig vermoeden van voor Get Cozy onaanvaardbare commerciële doeleinden of bij uitputting van de voorraad van een bepaald artikel. Bij elke bestelling zijn de algemene voorwaarden van toepassing die op dat ogenblik op de website en/of de factuur zijn opgenomen. De voertaal van de afgesloten Overeenkomsten is het Nederlands. Een bestelling is pas definitief na de aanvaarding van deze algemene voorwaarden, de prijzen en de beschrijving van het aanbod. Indien iets in het aanbod of na bestelling onduidelijk zou zijn, kan de Klant steeds contact opnemen, via info@getcozy.be.

 

Artikel 4. Handtekening en bewijs

De Klant aanvaardt elektronische bewijsvoering. De Klant is zelf en uitsluitend verantwoordelijk voor de juistheid van alle gegevens die hij of zij doorgeeft. Bij een eerste online bestelling dient de klant de inschrijvingsprocedure te volgen. Hierna hoeft de klant zich slechts terug aan te melden om een nieuwe bestelling te plaatsen. De uiteindelijke bevestiging van de bestelling door de Klant geldt als aanvaarding van de bestelling aan de gestelde prijs. De bekrachtiging van de Klant geldt als handtekening en uitdrukkelijke aanvaarding van alle verrichtingen via de website.

 

Artikel 5. Prijzen

Alle prijzen van producten op de website zijn aangegeven in euro en zijn inclusief btw 21%. Transportkosten, taxen en andere heffingen zijn niet inbegrepen, tenzij dit anders schriftelijk werd  overeengekomen. Verzendingskosten worden toegevoegd na het plaatsen van een bestelling en de betaling kan uitgevoerd worden door de mogelijkheden die worden aangegeven tijdens het bestellingsproces. Nadat het systeem voornoemde betaling heeft aanvaard, bevestigt Get Cozy de bestelling via e-mail. De geldende prijzen zijn de gepubliceerde prijzen op het moment dat de Klant de bestelling plaatst. Overduidelijke fouten in de prijsopgave, zoals evidente onjuistheden, kunnen ook na de totstandkoming van de Overeenkomst door Get Cozy worden gecorrigeerd. Alle aanbiedingen van Get Cozy zijn vrij van verplichtingen. Get Cozy kan op elk moment prijzen veranderen zonder voorafgaande kennisgeving.

 

Artikel 6. Herroepingsrecht producten

De Klant heeft het recht om de geleverde producten op eigen kosten binnen een termijn van 14 kalenderdagen na ontvangst terug te sturen, met opgave van motief. De Klant die beroep wenst te doen op dit herroepingsrecht verbindt zich ertoe dit uitdrukkelijk, ondubbelzinnig en verplicht schriftelijk of elektronisch te melden bij Get Cozy. De Klant dient hierbij de volgende gegevens mee te delen: – vermelding van de datum van bestelling, datum van ontvangst en datum waarop het herroepingsrecht wordt gebruikt – naam en adres van de Klant, correct en volledig – handtekening van de Klant. Een product dient te worden teruggestuurd samen met een ingevuld en ondertekend retour document dat opgevraagd kan worden via info@getcozy.be. De kosten en het risico van de terugzending zijn volledig ten laste van de Klant, tenzij het product niet conform de Overeenkomst werd opgemaakt of afgeleverd. In ieder geval wordt retour enkel aanvaard indien het artikel onbevuild en onbeschadigd is en zich in de originele verpakking bevindt. Speciale aanbiedingen of producten die vervaardigd zijn volgens de specificaties van de Klant of overduidelijk voor specifieke personen zijn bestemd (zoals gepersonaliseerde geschenkartikelen of artikelen waarin foto’s van de Klant verwerkt zijn) worden niet retour verwerkt of aanvaard, daar het herroepingsrecht wettelijk niet op dergelijke producten van toepassing is. Indien aan alle voorwaarden werd voldaan, betaalt Get Cozy het verschuldigde productbedrag binnen de 30 kalenderdagen na ontvangst van het retourpakket via overschrijving terug.

 

Artikel 7. Inhoud van de website

Onder ‘inhoud’ wordt verstaan alle producten, teksten, afbeeldingen, omschrijvingen en andere data vermeld op de website. Get Cozy kan niet garanderen dat de inhoud geen vergissingen, weglatingen of typografische fouten bevat of dat de informatie altijd up-to-date is. Get Cozy heeft het recht om de inhoud op elk moment aan te passen, te veranderen of te verwijderen, zonder voorafgaande kennisgeving. Wanneer een wezenlijke wijziging aan een product wordt aangebracht tijdens het bestellingsproces zal de Klant onmiddellijk op de hoogte worden gebracht. De inhoud is niet bindend en is louter bedoeld voor informatieve doeleinden. Alle afbeeldingen en foto’s van producten zijn louter indicatief. De instellingen van het beeldscherm waarop de Klant de website bezoekt, kunnen de kleuren van de afgebeelde producten doen afwijken. Het is de Klant niet toegelaten om afbeeldingen, teksten en andere onderdelen van de inhoud, waarvan de intellectuele eigendomsrechten aan Get Cozy toebehoren, te kopiëren, te verspreiden of voor eigen commerciële doeleinden te gebruiken, behoudens met uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming vanwege Get Cozy. 

 

Artikel 8. Levering van de bestelling

Producten worden enkel geleverd in de landen waarvoor Get Cozy de levering toestaat. De gekozen leveringsmogelijkheid beïnvloedt de leveringstermijn. De levering van producten zal in de mate van het mogelijke gebeuren binnen het tijdstip dat in de individuele orderbevestiging is doorgegeven. De vermelde leveringstermijnen zijn niet bindend, maar worden louter als aanwijzing gegeven. Foutieve doorgegeven leveringsadressen zijn de verantwoordelijkheid van de Klant en kunnen aanleiding geven tot extra kosten. Get Cozy heeft het recht gedeeltelijke leveringen te verrichten. De Klant is verantwoordelijk voor alle bijkomende taxen en heffingen. Get Cozy kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor alle vergoedingen die worden geheven door een derde partij. De levering gebeurt op risico van de Klant. Geen enkele vertraging in levering kan aanleiding geven tot verbreking van de koop, behoudens in geval van opzettelijke vertraging. Get Cozy verbindt zich er toe de te leveren producten zo zorgvuldig mogelijk te verpakken om de kans op beschadiging bij normale hantering uit te sluiten. Get Cozy neemt geen verantwoordelijkheid voor laattijdige leveringen als gevolg van onvoorziene omstandigheden veroorzaakt door derden, noch voor verlies, diefstal of beschadiging tijdens verzending door derden en, voor zover bij wet toegelaten, is Get Cozy eveneens niet aansprakelijk voor verliezen, kosten, aansprakelijkheid, schade, boetes of uitgaven die ontstaan door een vertraging of uitblijven van de levering als gevolg van onvoorziene omstandigheden veroorzaakt door derden, noch voor verlies, diefstal of beschadiging tijdens verzending door derden.

 

Artikel 9. Geschenkbonnen

Geschenkbonnen hebben een geldigheidsduur van 1 jaar na uitgiftedatum. Hierna kan de geschenkbon enkel nog na uitdrukkelijk akkoord van Get Cozy gebruikt worden maar zullen eventueel gewijzigde prijzen van toepassing zijn. Indien op de bon geen bedrag, maar een omschrijving van een dienst staat beschreven, zal de gebruiker van de bon het eventuele prijsverschil moeten bijbetalen om van dezelfde dienst te kunnen genieten. Overwaarde van een geschenkbon (bijvoorbeeld wanneer de bon ingeleverd wordt voor een ander type en goedkopere fotoshoot dan vermeld) wordt niet terugbetaald bij inlevering van de bon.

 

Artikel 10. Eigendomsvoorbehoud

De eigendom van producten zal pas overgaan op de Klant na de volledige voldoening van al hetgeen de Klant aan Get Cozy verschuldigd is, waaronder begrepen betaling van de overeengekomen prijs, kosten, interesten en eventuele schadevergoedingen. Tot het ogenblik van de eigenlijke eigendomsoverdracht, is het de Klant verboden om de producten door te verkopen, te verhuren, te verpanden, te verwerken, te incorporeren of op enige andere wijze te vervreemden of te bezwaren, totdat alle betalingen en verplichtingen volledig voldaan zijn, en dit behoudens andersluidend akkoord van Get Cozy. Niettemin draagt de Klant vanaf de levering het risico op verlies of vernietiging van de producten.

 

Artikel 11. Overmacht

Get Cozy is niet aansprakelijk voor een vertraging in de uitvoering of voor een niet-uitvoering van zijn verbintenissen omwille van gebeurtenissen buiten zijn normale controle, inbegrepen productieonderbrekingen, moeilijkheden bij aanvoer of tekorten aan grondstoffen, werkkrachten, energie of transport of vertragingen in transport, stakingen, lock-outs, werkonderbrekingen of andere collectieve arbeidsgeschillen, die hetzij Get Cozy, hetzij zijn leveranciers raken, storingen in het internet, het elektriciteitsnet, mailverkeer of door derden aangeleverde technologie, overheidsmaatregelen en ziekte, en dit zelfs indien deze gebeurtenissen voorzienbaar zijn.

 

Artikel 12. Intellectuele Eigendomsrechten

Alle intellectuele eigendomsrechten en afgeleide rechten blijven behouden door Get Cozy. Onder deze intellectuele eigendomsrechten worden verstaan: auteurs-, merk-, tekeningen- en modellenrechten en/of andere (intellectuele eigendoms-)rechten, waaronder al dan niet octrooieerbare technische en/of commerciële knowhow, methoden en concepten. De inhoud van de website, afbeeldingen, logo’s, tekeningen, foto’s, data, productnamen, teksten, enz. zijn beschermd door het auteursrecht en andere (intellectuele) eigendomsrechten en verdragsbepalingen, welke exclusief aan Get Cozy toebehoren. Het fotografisch werk van Get Cozy is onderhevig aan auteursrechten, welke exclusief in eigendom behouden blijven door de fotograaf. Persoonlijk gebruik is toegelaten maar voor gebruik voor commerciële doeleinden moet de Klant toestemming vragen en/of een vergoeding betalen aan Get Cozy. Op het ogenblik dat de Klant de factuur met betrekking tot de opdracht volledig heeft betaald, verkrijgt de Klant een niet-exclusief en niet-overdraagbaar gebruiksrecht op de producten die specifiek voor de Klant zijn gemaakt. Publiekmaking van werken van Get Cozy zonder commercieel doel, waaronder via sociale media, verplicht de Klant ertoe steeds duidelijk en leesbaar copyright by Get cozy te vermelden. Get Cozy behoudt zich het recht voor om de werken te gebruiken als voorbeeld of ter promotie van eigen producten of diensten. Beeldmateriaal gemaakt door Get Cozy kan bijgevolg te allen tijde gepubliceerd worden op de website, blog en facebook-pagina van Get Cozy. Daarnaast kan Get Cozy het beeldmateriaal ook gebruiken voor andere promotionele doeleinden en publicaties, waaronder, doch niet uitsluitend, portfolio, advertenties, social media, tijdschriftartikelen, wedstrijden, in drukwerk, beursmateriaal en demonstratie materiaal. Indien de Klant dit niet wenst, dient de Klant Get Cozy hiervan schriftelijk en aangetekend of per e-mail met ontvangstbevestiging op de hoogte te brengen binnen de 8 dagen na aankoop van de producten op de website.

 

Artikel 13. Bewaring

De digitale ontwerpen van de producten die via de website gemaakt worden,  worden minimaal gedurende 30 dagen na afloop van de aankoop bewaard. Bij overmachtssituaties die leiden tot gegevensverlies (ook datacrash) kan Get Cozy op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden. Get Cozy is evenmin aansprakelijk voor kleurafwijkingen op de gemaakte producten.

 

Artikel 14. Verwerking Klantgegevens  en privacy

Wanneer producten worden aangekocht, gaat de Klant er expliciet mee akkoord dat zijn of haar persoonlijke data kunnen worden gebruikt en verwerkt voor administratieve doeleinden, zoals voor het bijhouden van bestellingen in een klantendatabase of voor facturatiedoeleinden. De door de Klant opgegeven informatie is noodzakelijk voor het verwerken en voltooien van de bestellingen en de facturatie. Als deze gegevens ontbreken, dan wordt de bestelling onvermijdelijk geannuleerd. Persoonlijke data zullen enkel verwerkt worden voor promotionele doeleinden, persoonlijke reclame en/of andere (re)marketing doeleinden indien de Klant hiertoe toestemming heeft gegeven. Get Cozy zal deze persoonlijke informatie nooit doorgeven aan derde partijen, tenzij dit expliciet wordt aangevraagd door gerechtelijke autoriteiten of wanneer het wettelijk verplicht is om dat te doen. De Klant heeft op elk moment het recht om zijn of haar persoonlijke informatie aan te passen of te bekijken. De Klant heeft eveneens het recht om zich kosteloos te verzetten tegen de verwerking van zijn persoonsgegevens voor directe marketing initiatieven. Enkel Klanten die hiervoor nadrukkelijk toestemming hebben gegeven worden opgenomen in de nieuwsbrief van Get Cozy. Uitschrijven kan op eenvoudig verzoek van de Klant. Indien de Klant in het kader van de verwerking van zijn of haar persoonsgegevens contact met Get Cozy wenst op te nemen, dient hiertoe een bericht te worden verstuurd naar volgend e-mailadres : info@getcozy.be.

 

Artikel 15. Gebreken en klachtindiening

De Klant verbindt zich ertoe de producten onmiddellijk na ontvangst nauwkeurig te onderzoeken. De waarborg van Get Cozy beperkt zich tot de waarborg voor verborgen gebreken en de waarborg ingeval van consumentenkoop, beiden voorzien in het Burgerlijk Wetboek. Get Cozy staat enkel in voor schade die het gevolg is van opzet of grove fout. Get Cozy is niet aansprakelijk voor algemene of bijzondere onrechtstreekse schade, van welke aard ook, door de Klant geleden. Ook is Get Cozy niet verantwoordelijk voor enig uitstel of annulatie van een productie die te wijten is aan een te late levering door de Klant of diens onderaannemer van een product of accessoire, of aan de stiptheid of foutief gedrag van deze laatsten. Klachten dienen, om ontvankelijk te zijn, bij Get Cozy toe te komen: (a) in geval van klacht wegens niet-conforme levering, acht (8) dagen na de levering en (b) in geval van verborgen gebreken, acht (8) dagen na ontdekking van het gebrek of na het moment waarop dergelijke ontdekking redelijkerwijze had kunnen gebeuren. Het in ontvangst nemen van de goederen door de Klant dekt elk mogelijk gebrek of niet-conformiteit die dan kon worden vastgesteld. Get Cozy verbindt zich ertoe de klacht binnen een termijn van 14 kalenderdagen na schriftelijke ontvangst te beantwoorden.

 

Artikel 16. Toepasselijk recht en bevoegde rechter

Op alle aanbiedingen en overeenkomsten is uitsluitend Belgisch recht van toepassing. Bij betwisting of in geval van geschillen zijn de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Oost-Vlaanderen bevoegd. Binnen het kader van hun relaties aanvaarden de betrokken partijen het elektronisch bewijs.